Jom Berubah

Jom Berubah

Wednesday, February 13, 2013

Bina jambatan guna wang poket sendiri, rakyat


BERJASA KEPADA RAKYAT WALAUPUN PERUNTUKAN PEMBANGUNAN DINAFIKAN BN



SUNGAI SIPUT : Kerajaan Barisan Nasional (BN) telah menzalimi rakyat dikawasan Parlimen Sungai Siput, dimana peruntukan pembangunan Ahli Parlimen Sungai Siput YB Dr. Jeyakumar telah dinafikan. Peruntukan pembangunan berkenaan sepatutnya disalurkan secara adil kepada semua Ahli Parlimen dan ADUN . Malang sekali Kerajaan BN tidak berlaku adil kepada semua Ahli Parlimen dan ADUN dari Pakatan Rakyat.

Walaupun tekanan dan kezaliman BN berterusan hingga keakhir penggal, namun tidak mematahkan semangat Ahli Parlimen Sungai Siput YB Dr. Jeyakumar dan Ir. Haji Ahmad Mazlan Othman yang begitu sinonom dengan panggilan “Yop Lan” berkhidmat kepada rakyat dikawasan Parlimen Sungai Siput amnya dan DUN Lintang khasnya.

Atas daya inisiatif Yop Lan dan YB Dr. Jeyakumar serta sokongan dari orang ramai, sebuah jambatan gantung telah berjaya dibina dipenempatan Orang Asal di Perje, kawasan pendalaman. Jambatan berkenaan telah dibina secara kerja gotong royong oleh penduduk tempatan dan tenaga pakar yang didatangkan khas dari firma Yop Lan sendiri. Dalam masa yang sama Ir. Haji Ahmad Mazlan Othman sebagai Jurutera Perunding yang mempunyai kepakaran dalam bidang berkenaan bertanggungjawab sebagai Jurutera projek pembinaan jambatan berkenaan.

Difahamkan, kos pembinaan jambatan berkenaan menelan belanja kurang lebih RM 80,000 hasil sumbangan terbesar dari Yop Lan dan YB Dr. Jeyakumar dan selebihnya dari sumbangan orang ramai. Sumbangan besar kedua-dua pemimpin tetap dikenang oleh seluruh masyarakat Orang Asal di Perje khasnya . Rata-rata rakyat dikawasan terhutang budi kepada kedua-dua pemimpin.

sumber : http://temanloh.blogspot.com

No comments:

Post a Comment