Jom Berubah

Jom Berubah

Sunday, March 16, 2014

Anwar ada kaitan dengan MH370?

Anwar mula dikaitkan dengan MH370, selepas ini?
MAR 16, 2014 HARAKAHDAILY

KUALA LUMPUR: Hari ini sudah masuk hari kesembilan kehilangan pesawat MH370 menghantui dunia.

Daripada jangkaan awal bahawa pesawat itu mungkin terhempas dengan fokus pencarian di Laut China Selatan dan Selat Melaka, pengumuman Perdana Menteri, Najib Razak dalam sidang akhbar yang tidak boleh ditanyakan soalan semalam, perhatian kini bertukar dimensi dengan kebarangkalian ianya dirampas atau sengaja disabotaj pula.

Sebagaimana yang didedahkan Najib juga, pesawat itu kini mungkin berada di sempadan antara Turkmenistan dan Kazashtan sehingga ke utara Thailand atau di koridor selatan yang mengunjur daripada Indonesia hingga ke Lautan Hindi.

Maklumat daripada radar TUDM bahawa pesawat itu sengaja dialihkan tujuannya serta sistem komunikasi juga dimatikan dengan sengaja, sudah pasti untuk mengelak dikesan, tumpuan kini ialah kepada mereka yang berada di dalam kokpit pesawat itu iaitu juruterbang, Kapten Zaharie Ahmad Shah dan pembantunya, Fariq Abdul Hamid.

“Persoalannya ialah jika pesawat itu dirampas, apakah juruterbangnya diugut oleh sekumpulan perampas yang menyamar sebagai penumpang atau beliau merupakan sebahagian daripada komplot rampasan itu?” tanya penulis Shahbudin Husin di dalam blognya.

Dalam perkembangan terbaru yang didedahkan oleh akhbar Daily Mail, Ahmad Zaharie juga didakwa berada di Mahkamah Rayuan pada 7 Mac untuk memberi sokongan moral kepada Anwar Ibrahim dan menyaksikan sendiri detik-detik hukuman 5 tahun penjara itu dijatuhkan.

Selepas mahkamah berakhir pada 7 malam, barulah beliau pulang ke rumah dan kemudian pada jam 9 malam terus bertolak ke KLIA untuk tugasan membawa pesawat MH370 ke Beijing.

Menurut Shahbudin lagi, selain akhbar luar negara, beberapa blog dan pengendali laman sosial pro Umno, tanpa segan-silu terus mengaitkan Zaharie dengan hukuman penjara terhadap Anwar sebagai punca kehilangan pesawat itu.

sumber : http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/26437-anwar-mula-dikaitkan-dengan-mh370-selepas-ini

No comments:

Post a Comment